Dia 2: Ciutat de Mèxic, el dia que vam conèixer a Tlaloc

Amb una mica de jet lag ens vam aixecar a Ciutat de Mèxic. El dia anterior havia estat llarg des de que vam sortir de Barcelona i finalment ens vam poguer instal·lar a l'hotel que vam triar per passar les primeres nits a Mèxic, el Cadillac Boutique Hotel al Centre Històric de la capital mexicana. Les primeres hores a la ciutat les vam passar menjant tacos i visitant el Zócalo.

El dia següent, després de provar els nostres primers "chilaquiles" ens vam dirigir cap al Museo Nacional de Antropología, un museu que ens va flipar i en el que vam passar el matí, després vam fer un recorregut pel Bosc de Chapultepec, finalment per la tarda, després de prendre una xocolata al Café Tacuba ens vam dirigir cap a l'activitat que havíem contractat amb Civitatis per aquella nit: assistir a una vetllada de Lluita Lliure Mexicana a l' Arena de México.

Museu Nacional d'Antropologia

La nostra primera visita va ser a aquest impressionant museu situat a Chapultepec i que és imprescindible si t'agrada una mica la història, l'antiguitat o les cultures americana. Aquest museu immens està organitzat a les seves sales, dedicant cadascuna a les seves cultures: Olmecas, Toltecas, Teotihuacan, Maies, Aztecas i altres cultures que desconeixíem però que també havien estat importants. Vam gaudir molt de les sales dedicades a Teotihuacan (hi ha fragments sencers de temples), Zapotecas (on vam poder veure els anomenats "Danzantes" que realment és gent a la que estan sacrificant) i la part dedicada als Mexicas/Aztecas, amb la famosa pedra del Sol entre altres joies. Impressiona veure com d'avançats eren els seus coneixements sobre qüestions científiques i també ens vam anar familiaritzant amb alguns personatges que ens acompanyarien durant les següents dues setmanes. Els nostres favorits Tlaloc (tothom és ell) i Quetzalcoatl.

Un imprescindible per a nosaltres a CDMX, tant que el darrer dia de la nostra estada vam estar a punt de tornar.

Bosc de Chapultepec

Un cop vam sortir del Museu vam decidir fer una volteta per aquest parc del centre de Mèxic, és un lloc important ja que en ell està el Castell de Chapultepec on han passat coses importants de la història d'aquest gran passat. Ens vam proposar menjar uns "Dorilocos", una cosa molt boja que havíem vist en algun programa de televisió i que bàsicament consistia en obrir una bossa de patates fregides o doritos i omplir-ho d'encurtits i salses. Està més bo del que podem imaginar. Amb els nostres Dorilocos ens vam trobar anb la cerimonia dels "Voladores de Papantla", on unes persones donen voles des d'un pal a uns quants metres d'alçada mentre una persona toca una flauta a dalt d'aquest pal. Espectacular.  Dins del parc destaquem també el llac i especialment un espai on hi ha música a l'aire lliure i bancs per relaxar-te. Un oasi dins d'una de les ciutats més poblades del món.

Després de dinar al barri de Polanco, vam agafar un Uber conduït per un senyor gran molt simpàtic però que ens va fer patir per la nostra seguretat i ens vam dirigir cap al centre on vam prendre una xocolata al maquíssim Café Tacuba, un dels locals més clàssics de la capital mèxicana. Bastant recomenable passar per ell en algun moment de l'estada a CDMX. Finalment ens vam dirigir de nou al Zócalo, el centre de la ciutat i potser del país, on sortia la nostra excursió a l'Arena de México.

Lluita lliure mexicana i tour per la ciutat

El plat fort del dia era l'assitència a una vetllada de lluita lliure mexicana a l'Arena, activitat que no va decebre. La prèvia era un passeig en bus turístic pel centre de la ciutat on vam veure el Palacio de Bellas Artes, la Alameda, Monumento de la Revolución i el Passeig de la Reforma (pel qual ja vam estar passejant pel matí). Després vam entrar a l'Arena, un lloc decrèpit per fora però impressionant per dins. Juntament amb la multitu de botiguetes de màscares de lluitadors també hi havia llocs per comprar menjar, realment la gent estava molt motivada i més enllà del frikisme que suposa veure homes i dones en calces fent veure que s'estan barallant, la veritat és que costa poc ficar-te en el teu paper i cridar o xiular com un mexicà més. Això sí, la cervesa i el menjar que et van venent a crits, ajuda a fer més amena la vetllada. Molt recomenable.

I així, entre crits de rudos i culeros va acabar el nostre primer dia complet a Mèxic.

Tips

- L'Hotel Cadillac Boutique Hotel, el vam triar perquè estava ben situat i semblava un lloc còmode. Realment molt correcte, la zona ens va semblar segura i còmoda per moure's tant en Uber com caminant i a més l'esmorzar estava bastant bé. Potser l'únic a destacar negativament era els problemes amb la dutxa (una tònica durant tot el nostre viatge).

- Tacos: Vam menjar bons tacos a Los Cocuyos, Arandas y El Torito. Ràpid, barato i bo

- Restaurant: Aquest dia vam dinar a prop de Chapultepec, a un lloc que després vam veure que semblava que era molt tradicional, Los Panchos . Vam menjar molt i molt bé i a més vam menjar coses que tampoc serien les típiques que esperaríem d'un restaurant mexicà: Chile en Nogada (ens van explicar que era una mena de plat nacional ja que representava els colors de bandera mexicana) i Cecina amb Mole, una carn de vaca curada en sal i assecada al sol. Tot això previ gotet de Tequila.