Romania, l'Europa "verge"

Romania va ser el nostre gran viatge de l'any 2021. Després d'un temps de COVID, restriccions i altres qüestions que dificultaven poder sortir de Barcelona, la possibilitat de fer un viatge de dues setmanes per un país europeu amb poques restriccions ens va semblar una gran opció. A priori Romania no seria ni una destinació exòtica ni tampoc cridaria gaire l'atenció, però per contra és un territori poc conegut, amb pocs turistes però que ofereix una rica varietat de paisatges i monuments. Un cop vam anar allà vam gaudir a més d'una gastronomia abundant i bona així com de gent amable i moments que ens quedaran gravats tota la vida. Sense cap mena de dubte una destinació molt recomenada.

Abans de marxar

Hi ha vols diaris des de Barcelona a Bucarest. La nostra idea en tot moment va ser fer una ruta circular entrant i sortint per Bucarest, actualment companyies com WizzAir volen entre les dues ciutats.
Nosaltres vam anar a l'estiu, però realment feia temps de tardor. Important portar roba d'abric i contra la pluja (sí, ens va ploure molt).
Si llogueu un cotxe, nosaltres ho vam fer amb Rentalcars, pagueu les assegurances directament amb l'empresa de lloguer. Us estalviareu moltes discussions. No dubteu en llogar cotxe, la majoria de carreteres estan bastant bé, podreu experimentar experiències brutals com conduir per la Transfagasaran al vostre ritme i a més arribareu a llocs que d'altra forma no podreu visitar.

La nostra ruta.

Nosaltres vam fer la següent ruta durant la nostra estada a Romania:

Dia 1: Arribada a Bucarest, agafar el cotxe i cap a Curtea de Arges.
Dia 2: De Curtea de Arges a Sibiu, per la carretera Transfagasaran.
Dia 3: De Sibiu a Cluj-Napoca passant pel Castell de Hunedoara i Alba Iulia.
Dia 4: Gorja de Turda i camí cap a Maramures
Dia 5: Sapanta i ruta per Maramures
Dia 6: Tren Mocavita i passem a Bucovina
Dia 7: Ruta pels monestirs de Bucovina
Dia 8: De Bucovina a Sighisoara
Dia 9: Sighisoara, Bierta i Viscri, les ciutats fortificades de Transilvania.
Dia 10: Brasov i el castell de Bran
Dia 11: Parc Natural de Bucegi i cova de Ialomitei
Dia 12: Bucarest
Dia 13: Marxem cap a Barcelona

Vam recòrrer pràcticament tot el país excepte excepte la costa i la part sud de Valaquia.

Destacats

Els punts destacats de la nostra ruta van ser:

1. Esglésies de fusta de Maramures: Especialment, la de Paraskeva al poble de Desesti. Potser el més a prop que hem estat mai del Síndrome d'Stendhal, no tant perquè el lloc sigui maco (que ho és), sinò pel viatge en el temps 300 anys. Totes les esglésies de fusta (Patrimoni UNESCO) tenen molt encant.

2. Sighisoara: Ciutat de conte en el centre del país. Sorprèn que un lloc com aquest no sigui pràcticament conegut. Passejar per la nit per aquest poble és una delícia.

3. Castell de Bran: Sí, potser és el lloc més turístic del país i no és cert que Dracula visqués allà, però realment és una visita molt recomenable per conèixer la història del país.

4. Sibiu: Un trocet d'Àustria transportat a Transilvània. Ciutat maca i cuidada amb un ambient molt maco (vam arribar en una mena de fira de teatre). Totalment recomanable

5. Transfagasaran: Tota una experiència conduir per aquesta espectacular carretera esperant que els òssos que l'omplen la creuin. A dalt, un llac a 2000 metres d'alçada et dóna la benvinguda a Transilvània.

6. Brasov: Una ciutat encantadora amb molt bon ambient i un centre molt agradable per apassejar. A prop a més tens algunes de les principals atraccions del país.

7. Sapanta: El cementiri alegre, és freak però divertit a l'hora, realment quan estàs allà costa entendre que allò sigui un cementiri.

8. Monestirs de Bucovina: Els monestirs de Bucovina són espectaculars, es tracta de petites esglèsies amb pintures exteriors i interiors de colors vius i temàtica religiosa variada. En una petita ruta de 60 kms teniu uns quants monestirs que visitar.

9. Ialomitei: Tota una sorpresa aquesta cova a prop de Brasov en un paratge natural espectacular. La Cova és immensa, fàcil de visitar i té un riu interior.

10. Tren Mocavita: És cert que vam passar (molt) fred, però també és veritat que el paisatge boscós era captivador i l'ambient era molt diveritat. Una turistada digna de fer.

Apunts

Aneu amb compte amb el que demaneu de menjar, a Romania es menja molt bé però les quantitats són molt abundats. Els preus són més baratos que a casa nostra en la restauració i els allotjaments, en canvi en els supermercats no es nota tant la diferència.
Si heu de provar un menjar típic, recomanem el sharmale, que podria ser realment el plat nacional: uns rollitos de col amb carn. Realment molt bons.