Dia 7: Cañón del Sumidero i Chiapa de Corzo

El nostre següent destí des de San Cristobal de las Casas després de dormir en un llit de nou va ser el Cañón de Sumidero un dels Parc Nacionals més impressionants no més de Chiapas si no també de Mèxic.

Cañón de Sumidero

Vam contractar aquesta excursió mitjançant Civitatis i pel matí després de l'esmorzar al nostre hotel, ens van venir a recollir amb una furgoneta per dur-nos a l'embarcador que ens permetria fer un trajecte per tot el Cañón. Abans, vam poder visitar un parell de miradors el de Los Chiapa i el de la Coyota, més impressionat el primer tot i que també més massificat.

Seguidament ens vam dirigir a Osumancita on vam agafar la petita embarcació que ens duria pel Cañón un paratge realment espectacular. Un cop amb la nostra armilla i ubicats a aquesta embarcació vam començar la visita on ens anaven explicant la fauna que anàvem trobant però el que destacava era l'espectacular paisatge. De sobte, s'aixequen dues grans parets a banda i banda del riu Grijalva i multiples cascades com la de l'Árbol de Navidad, que cauen sobre el riu a una gran alçada. Pel camí cocodrils, pelicans i tot tipus d'ocells que fan del trajecte un lloc especial. Realment les fotos no fan justícia a aquest espai espectacular que realment és un dels tops del viatge.

Chiapa de Corzo

Després de la ruta en embarcació, aquesta et deixa a Chiapa de Corzo, la ciutat més antiga de l'estat i un poble gran totalment centrat en el turisme. Et deixen una estona per dinar i la majoria de gent opta pels xiringuitos que hi ha al costat del riu, nosaltres vam optar per anar al centre del poble i dinar a Jardínes de Chiapa. El poble és un lloc de casetes baixes blanques i una plaça gran on destaca una font d'estil mudejar.

Després de dinar vam tornar a San Cristóbal de las Casas en un trajecte d'una hora Vam acabar de passejar per la ciutat i finalment vam sopar en un lloc molt animat, un d'aquests espais on conviuen restaurants de diferents tipus amb taules centrals. I cansants físicament però emocionats pel que havíem vist i el que encara ens quedava, vam marxar a dormir.

Restaurants

Per dinar, al poble de Chiapa de Corzo vam potar pel restaurant Jardines de Chiapa un buffet lliure de qualitat, amb menjar típic de Mèxic així com del propi estat de Chiapas. Segurament sigui una opció una mica més cara que la de la riba del riu, però també ho és de més qualitat. El menjar està molt bo i hi ha molta varietat a més tot i ser un espai gran no és agobiant. Les begudes les serveixen a la taula.

Per sopar, vam trobar-nos amb un e

spai que ens va cridar l'atenció al Carrer Miguel Hidalgo, un dels andadors turístics de San Cristobal. Entre les diverses ofertes (espanyola, japonesa, italiana...) vam optar per una hamburguesseria, el Mercado de Carne Parrilla. Vam sopar molt bé i realment l'espai era molt agradable situat al pati d'un palauet.

Excursió

Com hem dit vam contractar la nostra excursió mitjançant Civitatis. Suposem que totes les excursions ofereixen més o menys el mateix en tant que el servei d'embarcació està subcontractat i són aquestes embarcacions les que duen el pes de la visita (tot i que no aportin gaires explicacions d'interès). Respecte al trajecte, realment tampoc va destacar el conductor per la seva amabilitat... realment l'única cosa positiva de tot plegat va ser que no ens vam haver de preocupar de buscar l'excursió allà i que a més segurament no hagués estat gaire diferent.